ملی پرواز

در این بلاگ براتون از روش های خرید پرواز داخلی ارزان و جاهای دیدنی ایران و جهان مینویسم.

ملی پرواز

در این بلاگ براتون از روش های خرید پرواز داخلی ارزان و جاهای دیدنی ایران و جهان مینویسم.

اگر موقع گرفتن پرواز نمیدونید کدوم پرواز بهتره، چطوری پرواز ارزان بگیرید یا به کجا سفر کنید؛ حتما محتواهای بلاگ من رو بخونید. مطمئن باشید پشیمون نمیشید.

  • ۰
  • ۰

راهنمای سفر به مراغه - قسمت دوم

با عرض سلام خدمت همراهان عزیزی که در ایرانگردی همراه ما هستین، اینجا شهرستان مراغه هستش در استان آذربایجان شرقی و ما در طبیعت بکرش داریم سفر می‌کنیم. اینجا ارتفاعات سهند هستش، در گزارشی از طبیعت بکر و سبزه و زیباییش گفتیم. الان قراره از یک رودخونه‌ای عبور کنیم که برسیم به ارتفاعات. آدم وقتی با یک گروه حرفه‌ای میاد اینجا، قاعدتا صحنه‌های اینجوری هم میبیند. از طبیعت هم مراقبت می‌کنن و کمک کردن تا طبیعت تمیز بمونه و هیچ زباله‌ای در طبیعت نمونه. آقای امینی، یک شلاق تهیه کرده.

حرفه شما چیه؟

شغل ما دامداری است و جزو عشایر هستیم و در چادر زندگی می‌کنیم. حدود 350 تا راس گوسفند داریم. سالی یکبار زایمان میکنند. در این مراتع پروانه چر دارید؟ پروانه چرا را اداره منابع طبیعی میدن. به این شکل که ظرفیتی رو در نظر میگیرن که چند هکتاره و چه تعداد راس گوسفند میتونه اونجا چرا کنه. هر گوسفند یک هکتار در نظر میگیرن. یعنی 350 راس گوسفند 350 هکتار زمین میخان. الان فصل دوشیدنش هست؟ بله. شیر رو میفروشیم و باهاش پنیر درست میکنند.

شما اهل کجایید؟

ارتفاعات سهند

کاشانی هستم. این هم یک گزینهای است برای گردش. وقتی میاید به سیر و سفر، میتونید از اطراف بهره ببرید. همراه ما باشید ببینیم چه اتفاقاتی میفته. با توجه به اینکه در برنامه همسفر کوهنوردی زیاد میریم، غار و دره نوردی رفتیم باز هم نفس کم میاریم. این راهی که بالا میریم، این راه جدیده؟ یک شرکت گردشگری این راه رو ساخته و در حال اتمامش هست و امکانات رفاهی هم در پایین ساختن. که برای راحتی مسافران و ایران گردها است. دهانه ورودی غار، خیلی دهانه بزرگ و خاصی نیست مثل ترک و دریچه نامنظم است. آدرس اینجا رو بگید. از شهر مراغه ضلع شرقی شهر اومدیم. از میدان مجلس تا اینجا اومدیم که حدود 5 کیلومتر راهه. از روستای تازه کند سفلی رد میشیم که حدود 3 کیلومتر جاده آسفالته است که میخوره به این کوه. کوه هامپویی.

این طرف رودخونه و کوه و آب و از اینجا از یک دهانه صخره وارد بشیم به سمتی که سمت راست ورودی غار هست. به غار رسیدیم. اینجا دهانه غار است که یک زمانی اینجا پر از آب بوده و این کوهها زیر آب بودن. آب از اینجا بیرون زده و این دهانه به وجود اومده. اینجا کبوتر زیاده و بهش غار کبوتر هم می‌گویند. الان داخل سالن ابتدایی غار هستیم. تمام غارهایی که تا حالا رفتیم چنین ورودی رو داشته است. اینجا یک سالن بزرگ و سقفش سیاه است. اینجا در قدیم که کوهنوردها می‌آمدند آتیش روشن میکردند که شب می‌موندند به همین دلیل سقفش سیاه شده.

طبیعت مراغه

بارها گفتیم که اگر جایی تاریخی میرید یا کی جای طبیعی تاریخی میرید، با دست خط خودتون روی دیوار تراش نکنید. اینجا دو راه دارد، یکی از سمت غرب هست، که چندین دالان داره. ورودی اصلی یا راه روی اصلی سمت شرقه. که به چهارتا دالان میخوره که منتهی میشه به چاههای عمیقی که کوهنوردها با تجهیزات به اونجا باید بروند. فضای غار خیلی زیبا است و باد میاد و شما بدون تجهیرات تا اینجا میتونید بیاید. ولی در ادامه راه، به چاههایی میرسیم که فقط با تجهیزات باید بروند.

آقای فرهنگ چندتا غار در مراغه هست؟

در مراغه بزرگترین غار هامپویی است. غارهای زیادی کشف شده ولی هنوز امن نیستند و نمیشه رفت. این غاری که بهتون معرفی شد جز آثار تاریخی طبیعی مراغه هست و ما از این آثار کم نداریم و مراغه شهر فسیلها است. در طبیعت همه چیزهاش رو میشه در شهر مراغه دید.
 

  • ۹۹/۰۶/۱۸
  • meliparvaz ملی پرواز

مراغه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی