ملی پرواز

در این بلاگ براتون از روش های خرید پرواز داخلی ارزان و جاهای دیدنی ایران و جهان مینویسم.

ملی پرواز

در این بلاگ براتون از روش های خرید پرواز داخلی ارزان و جاهای دیدنی ایران و جهان مینویسم.

اگر موقع گرفتن پرواز نمیدونید کدوم پرواز بهتره، چطوری پرواز ارزان بگیرید یا به کجا سفر کنید؛ حتما محتواهای بلاگ من رو بخونید. مطمئن باشید پشیمون نمیشید.

  • ۰
  • ۰

آلاداغلار کجاست؟

اینجا دروازه اتصال آسمان و زمین است و همه چیز و صاف و ساده می‌باشد صریح و شفاف. شاید بی راه نبوده که برگزیدگان خدا برای نیایش و راز و نیاز با پروزدگارشان کوه‌ها را انتخاب میکردند. اینجا تنهایی، به عبارت دیگر می‌توان گفت تنهایی و اما تنها نیستی. لیلای من بیا از دروازه آسمان و زمین پرده آبی را یکسو بزن. زیر پایت فرش طلا گسترانده‌اند، لیلای من بیا. از بالا که نگاه می‌کنی انگار کسی پارچه رنگین را به وسعت کیلومترها روی زمین پهن کرده هموار و ناهموار. اسم اینجا کوه‌های رنگین یا آلاداغلار است. در نیمروز پاک و روشن سرخوش چون دخترکان خرد سایه‌ها دامن برمیچینند بر دامنه‌ی رنگین آلاداغلار. لحظه را غمینت دار جانت را سرشار کن. برای آشنایی بیشتر با این منطقه در ادامه این مطلب از وبسایت ملی پرواز همراه ما باشید.

 

آلاداغلار را بیشتر بشناسید

کوه های آلاداغلار

 

این کوههای زیبا و رنگین کمانی تا 70 کیلومتر مربع وسعت دارند و از زنجان تا میانه و همینطور از تبریز تا اهر کشیده شدند. بیشترین رنگی که اینجا وجود دارد زرد و مسی است که در فصل‌ها و ساعت‌های مختلف روز در ترکیب با نور خورشید تنوع دلپذیری را ایجاد می‌نمایند. دلیل رنگی بودن این کوه‌های زیبا وجود حوضچههای سرشار از رسوبات آهن است که در اثر ترکیب با اکسیژن آن‌ها را به رنگ قرمز در آورده است. رفیق اینجا سکوت است، سکوتی که اگر به آن راه یابی پر میشوی از غوغای نور و رنگ و خاک. گوش فرا ده هو هوی باد را میشنوی. سفر به آلاداغلار فصل خاصی را نمی‌طلبد و شما می‌توانید در تمام فصول سال به این منطقه سفر کنید. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که این پدیده طبیعی در هر کدام از فصل‌ها زیبایی خاص خودش را دارد. گیاهک سبز در این برهوت بودنت نوید زندگی خواهد بود، ترانه امید را چه زیبا می‌خوانی با برگچه‌هایی که چون دستانی شکر گذار رو به آسمان بلند هستند.


برای رسیدن به کوه‌های رنگین آلاداغلار می‌توانیم به ترتیب از جاده‌های تبریز- اهر و یا اتوبان زنجان-میانه استفاده کنید. مسیر اول: تبریز، سه راهی اهر، جاده تبریز-اهر، روستای خواجه، کوه های آلاداغلار. مسیر دوم: زنجان،اتوبان زنجان-میانه، کوه های آلاداغلار. به دلیل کوهستانی بودن منطقه شرایط برپایی چادر و کمپ در محل وجود ندارد و انجام این کار ممکن است خطرناک باشد اما اگر قصد ماندن در این منطقه را داشته باشید می‌توانید برای اقامت به شهرهای نزدیک مثل ماه نشان یا زنجان رفته و در آنجا مسافرخانه یا هتل رزرو نمایید. ماه نشان شهری تاریخی با قدمتی مربوط به دوره مادها است. اگر برای دیدن کوه های آلاداغلار رفتید حتما سری هم به این شهر زیبا بزنید و از جاذبه‌های تاریخی آن دیدن کنید.

  • ۹۹/۰۶/۰۳
  • meliparvaz ملی پرواز

سفر داخلی

گردشگری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی