ملی پرواز

در این بلاگ براتون از روش های خرید پرواز داخلی ارزان و جاهای دیدنی ایران و جهان مینویسم.

ملی پرواز

در این بلاگ براتون از روش های خرید پرواز داخلی ارزان و جاهای دیدنی ایران و جهان مینویسم.

اگر موقع گرفتن پرواز نمیدونید کدوم پرواز بهتره، چطوری پرواز ارزان بگیرید یا به کجا سفر کنید؛ حتما محتواهای بلاگ من رو بخونید. مطمئن باشید پشیمون نمیشید.

  • ۰
  • ۰

رودخانه صوفی چای

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما بینندگان عزیز، همراهان عزیزی که در ایرانگردی همراه ما هستین و داریم جاذبه‌های دیدنی میهنمون رو بهتون معرفی میکنیم. داشتم نگاه میکردم به این رودخونه صوفی چای در استان آذربایجان شرقی، شهر زیبای مراغه که قراره بهتون معرفی کنیم. اومدیم خدمت آقای شهردار این شهر، جناب آقای مهندس احمدی عزیز همراه ما هستند و قراره اینجا رو بهتون معرفی کنند. آقای شهردار، داشتم نگاه میکردم. هم حسرت میخوردم و هم خوشحال بودم. چون به قسمت‌های جنوبی شهر و مرکز می‌رفتیم خشکسالی و  به خصوص اصفهان وقتی رفتیم و زاینده رود رو دیدیم خشکه، ناراحت شدم ولی اینجا خوشحال شدم به خاطر اینکه چنین آبی هست. سلام و علیک در خدمتتون هستیم. بسم الله الرحمن الرحیم. بنده هم عرض سلام و احترام دارم خدمت بینندگان محترم . اینجا مراغه هستش و خودتون که دیگه معرف حضورتون هست.

میگم این رودخونه همیشه آب داره؟ با فصلیه؟

صوفی
بله. الحمولله. به شکر موقعیت جغرافیایی شهرستان مراغه که به اصطلاح در دامنه این مراغه کوه سهند مستقر شده، الحمولله شکر خدا امسال هم یک کمی بارندگی خوب بود. همیشه این آب هستش ولی خب به یمن سدی که در بالا دست مرافع است، سد علویان ذخیره شده و اکثر موقع ها ما تو بستر رودخونه آب داریم. درسته. خب همونطور که گفتم به شهر زیبای مراغه اومدیم استان آذربایجان شرقی. شهری که الان فصل اومدنش هستش به خصوص در فصل تابستان، آب و هوای خنک و خیلی خوب، طبیعت بکر، زییا و دیدنی و ما قراره انشالاه که یک هفته جاذبه های دیدنی این شهر رو بهتون معرفی کنیم. قبل از همه چیز قراره به صورت کلی از زبان شهردار شهر بشنویم که اصلا مراغه چیا داره. کجاهارو داره برای دیدن. و چه جاذبه هاییه. پس همراه و همسفر ما باشین در شهر زیبای مراغه. مراغه بیش از 100 اثر تاریخی داره و 110 اثر تاریخی ثبت شده داره. به همین خاطر جز ده شهر برتر از نظر تاریخی هستش و یک موقعی در زمان مغول ها به عنوان پایتخت ایران بوده است. بله.

بعد چه جاذبه هایی داره؟


بله. اتفاقا اثرهای جاذبه ای زیادی داره. گنبدهای غفاریه. گنبدهای مدور، برج کبود، گنبد سرخ، معبد مهر، رصد خانه مراغه که جز شاخص ترین و اساسی ترین آثار تاریخی هستش که تو مراغه هستش. که میتونن گردشگرهای محترم از این آثار تاریخی بازدید داشته باشن. یکی از دغدغه های مسافرا و گردشگرا معمولا توی سفر، پذیرایی هستش، یعنی خورد و خوراک و غذا. غذایی که شما در سفر میل می کنید باید سالم باشه، خوشمزه باشه و اینکه ازش لذت ببرید. و چقدر خوبه که غذاهای مختلف شهرهای مختلف ایران رو خوردنش رو تجربه کنید. و تنوع غذایی رو جز سبد غذایی خودتون قرار بدید در سفر.


یعنی اینکه اگه به شهری وارد شدین، خب معمولا غذاهای کبابی در رستوران ها و هتل ها صرف میشه و سرو میشه. چقد خوبه که شما از غذاهای سنتی بخاین. ما الان در این بخش میخایم از غذاهای سنتی مراغه براتون بگیم و یکی هم هزینه هایی که در سفر میشه کنترل کرد. به هر حال یکی از مباحث برنامه همسفر، اینه که ما بتونیم برای شما از سفر ارزان بگیم. مارو همراهی کنین با این بخش که آقای امین زاده برامون میگن که چه غذاهای خوشمزه ای توی مراغه پخته میشه و سرو میشه و اینکه اصلا آیا مکان هایی هست که مسافر بتونه در اونجا اتراق کنه .

باسلام خدمت تمام بینندگان محترم برنامه همسفر. همونطور که مشاهده می فرمایید غذاهای سنتی هستش که شهرستان مراغه. آش اوماج که واژه فارسیش آش اماج هستش با عدس، بلغور، سبزی محلی که هستش درست میشه. آش بلغور هستش که باز با بلغور و آرد و پیاز و سیب زمینی درست میشه. یتیمچه هستش که با بادمجان و سیب زمینی و گوجه فرنگی و فلفل هستش. گی ساوا که با زردآلو و شیره درست میشه. و خاگینه قاشقی هستش. برنج تنوری با کوفته ریزه درست میشه. خب ما سفر ارزان رو داریم توی برنامه همسفر تبلیغش رو می کنیم. وضعیت هتل های مراغه چطوریه؟ در 6 ماهه اول هر سال خوبه. ولی متاسفانه در 6 ماهه دوم یه ذره . یعنی توی زمستون مسافر کم میاد. ولی تورهای بهاری و تابستان بیشتر هست. 

صوفی چای
چندتا هتل داره مراغه؟

دوتا هتل هستش با امکانات کامل. قیمت اتاق ها چجوریه؟ قیمت اتاق ها فرق میکنه چون هتل های 4 ستاره یا هتل های دو ستاره فرق میکنه و از اونجایی که این هتل هتل 4 ستاره هستش به اون خاطر قیمت ها مثلا دو تخته 300 و خورده ای در میاد . مصوبه میراث فرهنگی هستش. خب حالا برای مسافرهایی که علاقه به ایران گردی دارن، شرایط خاصی هم داره؟ مسلما تخفیف خواهد داشت. برای تورهای داخلی که اگر تور داخلی بیش از 7 یا 8 باب باشه ما 50 درصد بدون استثنا  به توریستها تخفیف قائل میشیم. حالا اومدیم و در قالب تور خانوادگی طرف خاست بیاد؟ اونم مشکلی نیست . اونم تا چهار باب اتاق بیاد تا 30 درصد تخفیف میدیم . بیشتر از  4-5 باب اتاق باشه بازهم تا 50 درصد تخفیف میدیم. 
پس مراغه ای ها اهل تخفیف دادن هستن. شرایط اقامت در مراغه به چه شکلیه و چند روز مسافر میتونه اینجا بمونه که از جاذبه های دیدنی اش لذت ببره؟ اگر بخاید از تمام جاذبه های گردشگری بگردیم و گردش کنیم خب خیلی زیاده . خب یه هفته باید طول بکشه که بخا اینجا بمونه. چون نه فقط ماورای آثار تاریخی داریم که خیلی هاشون به ثبت ملی رسونده شده ماورای اونا ما بخاطر طبیعتی که ما داریم مثلا تورهای طبیعت گردی هم امسال ما راه انداختیم تا انشالا راست و ریست کنیم بتونیم تورهای طبیعت گردی هم بریم.
 

  • ۹۹/۰۵/۱۱
  • meliparvaz ملی پرواز

سفر داخلی

نظرات (۱)

زیباست. همه جای ایران زیباست. ممنون از این حال و هوای خوب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی